HØSTLEIR PÅ FREDTUN

uten navnVelkommen på Høstleiren 2018!

I høstferien i år skal det være en liten leir for oss på Vestlandet. Leiren skal være på Fredtun som ligger på Karmøy. Leiren arrangeres av St. Paul menighet og St. Josef menighet. Leiren varer fra lørdag den 06. oktober til onsdag 10. oktober. Leiren varer altså fem dager, og her kommer vi til å ha det knallgøy ! Vi gleder oss til å se dere, og velkommen på leir! Du lurer sikkert på hvem det kjempeengasjerte lederteamet består av, og det skal du få vite her:

Leirsjef: Johann Falkenberg (Bergen) Lærer på St. Paul skole. Praktisk leder: Jonathan Aloysius (Bergen) Førstehjelpsansvarlig: Johann Falkenberg

Leirprest: Pater Joseph (skal være med kun 2 dager)

  • Det skal være 6 ledere til som skal være med på leiren.«Hellig Liv» blir hovedtema for høstleiren. Vi skal feire to messer sammen og få litt undervisning av p. Joseph om messen. Vi skal også snakke om hva det vil si å være barmhjertig og hvordan vi kan bruke dette i vår hverdag, og vi skal ha om helgener og hvordan de kan være gode forbilder for oss. Temafest: Grøsser! Kle deg ut som noe skummelt eller morsomt. Tenk på Halloween!  Tidspunkt: Lørdag 6. Oktober – Onsdag 10. Oktober 2018. Aldersgruppen blir fra 9 – 14 år gammel
  • Påmeldingsfrist: Torsdag 4 Oktober 2018.

Betaling: Leiren koster 1 550 kroner per barn. Søsken kommer gratis, men må betale bussreisen på 500 kroner. (To barn på leir blir 2 050 kroner) Betaling skjer til konto nr: 3530.24.42116  Husk deltagernavn og hvilket arrangement!

 

Sted: Fredtun, Karmøy

PRAKTISK INFORMASJON:

AVREISE/ANKOMST

NB: Det vil alltid være ledere som reiser med deltagerne.

 BERGEN:

Avreise lørdag 6. oktober:  Møtes utenfor Busstasjonen, Bergen Storsenter kl. 07.00 PRESIS! (NB: ved Narvesen) Bussen går kl. 07.30 (ansvarlig Johann Falkenberg: 94268028, Jonathan Aloysius)

Hjemreise onsdag 10. oktober:  Avreise Haugesund 16.30 Hentes innenfor Busstasjonen, Bergen Storsenter, Kl 19.45.(NB: ved Narvesen)

Haugesund:  Avreise lørdag 6. oktober:  Møter opp på Haugesund Bussterminal kl. 10.50, og møter de som kommer fra Bergen. (Ansvarlig Johann Falkenberg: 94268028, Jonathan Aloysius )

Hjemreise onsdag 10. oktober. Blir med buss fra Fredtun til Haugesund, ankomst Haugesund bussterminal ca. kl. 16.15.

HUSKELISTE:

  • Nok klær til å være en uke på leir, dvs 5 dager. 5 par bukser, 5 stykk ren undertøy etc. Helst en bukse for mye enn en for lite.
  • Finklær til avslutningsfesten, Gallafest! (Jenter: kjole, Gutter: Skjorte, vest, etc)
  • Klær til Grøsser Temafest!
  • Toalettsaker (tannbørste, tannkrem, solkrem m.m)
  • MINST et håndkle, ta gjerne med to stk.
  • Gode sko å gå i (sandaler, joggesko, innesko, utesko for å gå på tur)
  • Laken, dynetrekk, og putetrekk – IKKE sovepose!
  • NB! NB! NB! Det er viktig at klær er merket med navn, slik at det er lett å gjenkjenne dem. Vis og forklar barna hva de har i kofferten og hvor ting ligger pakket. Legg gjerne spesielle klær i poser merket med brukstid (penklær legges i egen pose, osv.)
  • Skittentøyspose! Så barna ikke blander rene og skitne klær.
  • Lommepenger: Vi kommer til å ha en liten kiosk åpen noen kvelder i løper av leiren, hvor det er mulig å få kjøpt litt godteri. Vi har satt grensen til kr. 50 slik at det blir likt for alle! Det er mulig å ta med seg litt godteri og brus til leirenJ
  • Vannflaske med navn på. (viktig å ta med!)
  • Liten tursekk (for en dagstur til Skudneshavn).
  • Ta gjerne med instrumenter hvis dere spiller noen. Alltid flott med allsang.
  • SIST MEN IKKE MINST! Ta med deg selv og godt humør for dette blir en knallbra leir! :)

TING DU IKKE SKAL HA MED:

  •  mobiltelefoner/smarttelefoner/iPhone – blir samlet inn og delt ut på begynnelsen og leveres tilbake på slutten av leiren.
  • MP3/iPod/iPad og annet i alle varianter
  • verdisaker; eks. smykker, klokke ol.  Vi gleder oss til å se alle og bli bedre kjent med deg! Vi håper at vi får en knallbra uke sammen! Vi gleder oss til å se akkurat deg!

Stor hilsen fra Lederteamet!

Mvh

Leirsjefene, Høstleir 2018

Jonathan Aloysius, Johann Carlos Swanson Falkenberg

Hvis dere har spørsmål er det bare å ta kontakt med meg på tlf: 95527708, eller send meg en email på: johfa@stpaul.no.

Og hvorfor ikke? Det hender dessverre at ting blir borte på leir. Og det er veldig kjedelig å miste dyre ting. NUK er ikke ansvarlig for ting som blir borte på leiren. Det er selvfølgelig greit å ha det under reisen, så vi tilbyr derimot å oppbevare verdisakene for deg, slik som penger og alt som er nevnt ovenfor. Det er uansett IKKE tillatt å bruke disse tingene under selve leiren, da dette har en tendens til å ødelegge for fellesskapet!

PÅMELDINGSSKJEMAET

Deltagers navn-page0001